مقالات

نحوه نظافت چینی بهداشتی

 

یک سری روش های ساده برای نظافت چینی بهداشتی وجود دارد که با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

روش های ارزان و آسان نظافت چینی بهداشتی

 

یکی از روش های بسیار ساده برای نظافت چینی بهداشتی، استفاده از مقداری سرکه سفید است. سرکه یکی از بهترین مواد برای نظافت چینی بهداشتی محسوب می شود. در ابتدا باید خروجی آب را ببندید و سپس از یک و نیم فنجان سرکه استفاده کنید و در داخل روشویی بریزید. نیاز به یک دستمال نخی نرم دارید و باید آن را داخل روشویی غوطه ور سازید. پس از آن باید دستمال را روی همه سطوح سنگ روشویی قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید. حال نیاز به دستمال خشک دیگری دارند و باید آن را روی روشویی بکشید و خشک کنید.

سرکه خاصیت آنتی باکتریال دارد و باکتری ها را از بین می برد. نیاز به آبکشی نبوده و بوی سرکه فرار است.

در صورتی که چینی شما رنگی است نباید از سرکه استفاده کنید چون خاصیت اسیدی دارد و سبب تخریب سطح می شود.

روش ارزان دیگر استفاده از صابون مایع است. نیاز به دستمال نخی و نرم دارید و باید با آب و صابون آغشته شود و همه سطوح روشویی تمیز شود و سپس نیاز به آبکشی است

جوهر نمک از دیگر محصولات بسیار عالی برای نظافت چینی بهداشتی محسوب می شود. خاصیت چربی و باکتری زدایی جوهر نمک بسیار زیاد است و سبب می شود که سطوح پاک شود.

نظافت چینی بهداشتی

 

 

نظافت چینی بهداشتی با نوشابه

یکی از بهترین روش های نظافت چینی بهداشتی، استفاده از نوشابه گازدار است. نوشابه خاصیت پاک کنندگی قوی دارد و برای چینی بهداشتی بهترین گزینه محسوب می شود.

برای نظافت چینی بهداشتی به کمک نوشابه باید مراحل زیر را طی کنید:

1-    در وهله اول بهتر است که از نوشابه سیاه استفاده کنید. نوشابه را روی همه بخش های چینی بهداشتی و کاسه توالت و دیواره های آن بریزید و دقت کنید که نوشابه به همه بخش ها رسیده باشد و به مدت یک شب تا صبح یا 12 ساعت بگذارید باقی بماند. پس از گذشته این مدت زمان نیاز به یک برس مخصوص دارید تا لکه های باقی مانده را تمیز کنید. وقتی لکه ها را از بین بردید باید سیفون را بکشید.

2-    در نوشابه اسیدی وجود دارد که سبب از بین بردن لکه های چینی بهداشتی می شوند و برای ضدعفونی کردن سطوح گزینه خوبی است.

نظافت چینی بهداشتی

 

 

 

 

از بین بردن جرم های چینی بهداشتی

گاه نظافت چینی بهداشتی به سادگی صورت نمی گیرد و باید جرم های چینی بهداشتی را از بین برود. جمع شدن کلسیم و مواد معدنی موجود در آب روی چینی بهداشتی سبب بروز یک سری لکه های زرد و قهوه ای شده که به هیچ عنوان به سادگی از بین نمی رود. این لکه ها محل تجمع باکتری و میکروب ها هستند. برای تمیز کردن این بخش از سرویس بهداشتی باید دقت کنید که جرم ها سفت و سخت نشوند. نیاز به مواد شوینده قوی و جرم گیر دارید و می توانید از روش های خانگی استفاده کنید تا جرم کاسه توالت از بین برود.

 

ترکیب آب اکسیژنه، آب لیمو ترش به همراه جوش یکی از روش های مناسب نظافت چینی بهداشتی و از بین بردن جرم روی چینی محسوب می شود. آب اکسیژنه و لیمو ترش خواص ضد عفونی کننده دارند و استفاده از جوش شیرین نیز سبب می شود که جرم ها از بین برود و یک گزینه بسیار ارزشمند محسوب می شود. برای این کار نیاز است که یک دوم لیوان جوش شیرین را با دو قاشق آب اکسیژنه و یک لیمو ترش ترکیب کنید. در نهایت باید یک خمیر یک دست داشته باشید. برای استفاده از این خمیر نیاز است که آن را روی چینی بهداشتی بریزید و از برس برای پخش کردن آن استفاده کنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این کار باید هفته ای یک بار تکرار شود تا اثر بخش باشد دقت کنید که با سفت شون جرم ها معمولاً این روش دیر جواب می دهد.

نظافت چینی بهداشتی

 

 

 

 

روش های طبیعی نظافت چینی بهداشتی

روش دیگر از استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید است. این پاک کننده هم ارزان قیمت است و به صورت طبیعی جرم ها را از بین می برد. سرکه سفید خاصیت اسیدی دارد و می تواند همه جرم های کاسه توالت را از بین ببرد. ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز سبب از بین بردن لکه های زرد و بوهای نامطلوب می شود.

برای این کار باید 3 قاشق جوش شیرین و 2 قاشق سرکه سفید را ترکیب کنید در این صورت یک خمیر غلیظی خواهید داشت. خمیر را باید روی برس بزنید و روی لکه های زرد و قهوه ای بکشید و 15 دقیقه بعد آبکشی کنید.

روش دیگر ترکیب سرکه سیب و آبلیمو است. سرکه سیب اگر با آبلیمو ترکیب شود خاصیت ضدعفونی کننده قوی خواهد داشت. این ترکیب لکه های سطوح را پاک می کند. نیاز به یک دوم لیوان سرکه سیب و یک دوم لیوان آبلیمو دارید و باید این ترکیب را روی چینی بهداشتی بریزید. نیاز به یک برس دارید و باید ترکیب مورد نظر را روی قسمت های جرم دارد، پخش کنید. 10 دقیقه بعد می توانید دستشویی را بشویید.

برای نظافت چینی بهداشتی نیاز است که به نوع لکه و عمق آن دقت شود گاه نیاز است که هر یک از موارد اعلام شده مجدداً تکرار شود. دقت کنید که شوینده های مورد استفاده باید از نظر کاربرد در شرایط مناسبی باشند تا اثر بخش به نظر برسند پس به میزان ترکیب دقت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید