مقالات

انواع شیرآلات ساختمانی بنا به کاربرد کدامند؟

انواع شیرآلات ساختمانی

برای آشنایی با انواع شیرآلات ساختمانی در این مقاله با ما همراه باشید. شیرآلات از جمله مصالح ساختمانی ضروری در ساخت یا بازسازی ساختمان‌ها هستند. این مصالح ساختمانی کارایی بالایی داشته و به آسان‌تر شدن روند زندگی کمک می‌کنند. در حقیقت امروزه تکنولوژی به کمک انسان آمده است و با ساخت وسایل جانبی به بهبود کیفیت زندگی، صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها و همچنین افزایش سطح بهداشت و ایمنی انسان‌ها کمک کرده است. بدین منظور طراحان فعال در زمینه طراحی و ساخت شیرآلات بهداشتی، هر روزه در تلاش هستند تا طرح‌های متفاوتی را با کارایی بیشتر و بهتر به بازار ارائه دهند. عدم آگاهی از انواع شیرآلات ساختمانی و کاربرد آن‌ها می‌تواند خریدار را در هنگام خرید بسیار گیج کند بنابراین بهتر است در ابتدا با انواع شیرآلات بهداشتی آشنا شوید.

شیرآلات ساختمانی بر اساس نوع عملکرد به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. از انواع شیرآلات ساختمانی می‌توان به شیرآلات اهرمی، شیرآلات فلکه‌ای یا دستگیره‌ای، شیرآلات ایستاده، شیرآلات دیواری، شیرآلات هوشمند، شیرآلات دیجیتالی، شیرآلات پدالی، شیرآلات شلنگ دار، شیرآلات آشپزخانه روگازی، قابلمه پر کن، دوشی، علمک دار، دارای حسگر، چشمی، فیلتردار، شیرهای رومیزی کنار اجاق گاز و غیره اشاره نمود. همان طور که مشاهده می‌کنید شیرآلات گوناگونی با کاربردهای متفاوت طراحی و تولید شده‌اند.

 

با توجه به گستردگی مدل و وجود انواع شیرآلات بهداشتی، انتخاب بهترین شیرآلات ساختمانی از میان ده‌ها برند داخلی و خارجی کار آسانی نخواهد بود. تنها دانستن ویژگی‌های یک شیر خوب در مقایسه با نمونه‌های دیگر می‌تواند به یک انتخاب مناسب منجر شود. در ادامه به معرفی ویژگی‌های شیرآلات بهداشتی خوب می‌پردازیم.

ویژگی‌های شیرآلات بهداشتی مناسب چیست؟

مهم‌ترین نکته در خرید و انتخاب انواع شیرآلات ساختمانی توجه به میزان مصرف آب یا به عبارتی صرفه جویی در مصرف آب است. این موضوع تا حد زیادی به کیفیت کالا، جنس بدنه، نوع آبکاری، جنس به کار رفته در ساخت قسمت­های داخلی، استاندارد بودن آن، نوع شیر و مدل آن بستگی دارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام خرید شیرآلات ساختمانی توجه به وجود نشان استاندارد روی بدنه کالا، گارانتی و ضمانت نامه محصول است. همچنین خدمات پس از فروش نیز مورد اهمیت است. استاندارد بودن شیرآلات بهداشتی بسیار مهم است زیرا این مصالح به طور مستقیم با آب آشامیدنی در تماس هستند و در صورت استاندارد نبودن یا استفاده از سرب در ساخت شیرآلات، موادی همچون سرب در طول زمان وارد آب آشامیدنی می‌شود که برای سلامتی مضر است. از طرف دیگر پایین بودن کیفیت مواد استفاده شده در ساخت شیرآلات نیز سبب پوسیدگی آنها در طول زمان و در نتیجه نشتی آنها می‌شود که هدر رفتن آب را به دنبال دارد. با دوام‌ترین و با کیفیت‌ترین جنس برای ساخت انواع شیرآلات ساختمانی برنج است.

 

همان طور که گفته شد شیرآلات ساختمانی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. هر یک از آن‌ها دارای کاربرد متفاوتی هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. اگر به دنبال خرید انواع شیرآلات ساختمانی رفته باشید حتماً با برندهای ایرانی و غیر ایرانی بسیاری روبرو شده‌اید. این محصولات هر روزه در حال رقابت با یکدیگر بوده و در کنار ارائه طرح‌های جدید و مدرن به بالا بردن کیفیت نیز توجه می‌کنند.

در نهایت می‌توان گفت مقاومت شیرآلات در برابر خوردگی، زنگ زدگی، پوسیدگی و تغییر رنگ همگی تعیین کننده میزان کیفیت کالا هستند. از طرف دیگر آلیاژ به کار رفته در ساخت انواع شیرآلات ساختمانی ، شیوه رنگ آمیزی و روکش­های استفاده شده در عایق سازی سطح خارجی آن‌ها هم همگی میزان مقاومت شیرآلات را در شرایط مختلف تعیین می‌کنند. از طرفی با ورود به دنیای مدرن و ساخت دکوراسیون به روز، میزان علاقه به طراحی شیرآلات ساختمانی مدرن و پیشرفته افزایش یافته است.

مدل شیر هم می‌تواند در میزان مصرف آب تأثیر گذار باشد به طور مثال شیرآلات اهرمی دارای کم‌ترین نشتی هستند بنابراین بسیار پر فروش می‌باشند. همچنین استفاده از آن‌ها برای سنین مختلف آسان است. در پایان لازم است بدانید که این شیرها در رنگ‌های مختلف کروم، طلایی، زیتونی، سفید، مشکی و به دو صورت مات و صدفی تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که همه موارد یاد شده به طور مستقیم بر قیمت شیرآلات تأثیر می‌گذارند.

 

بهتر است برای تهیه انواع شیرآلات ساختمانی با کیفیت از برندهای معتبر خرید کنید. دسترسی به محصولات استاندارد و با کیفیت تنها با مراجعه به مراکز معتبر و مورد اعتماد که عرضه کننده شیرآلات بهداشتی هستند امکان پذیر می‌باشد. در صورتی که چنین مرکزی را نمی‌شناسید خرید غیر حضوری بهترین راه است. در ادامه به معرفی یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین انواع شیرآلات ساختمانی با کیفیت می‌پردازیم.

معرفی بهترین مرکز خرید شیرآلات ساختمانی

اطلس یکی از تولیدکنندگان فعال در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع شیرآلات ساختمانی است. این مجموعه فعالیت خود را در بخش فروش از سال 1342 آغاز کرده و مفتخر است از سال 1370 به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان شیرهای ساختمانی در خدمت مشتریان خود در سراسر ایران باشد.

این مجموعه توانسته با استفاده از بهترین کادر متخصص و مجرب، به کار بردن روش‌های جدید و اصولی و شناخت نیاز مشتریان، در راستای تولید شیرآلات بهداشتی با کیفیت قدم برداشته و موفق عمل کند. از جمله افتخارات این مجموعه می‌توان به داشتن گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه، گواهینامه مدیریت کیفیت، گواهینامه استاندارد اتحادیه اروپا و گواهینامه رضایت مشتری اشاره نمود.

 

این مجموعه عرضه کننده شیرآلات بهداشتی آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، دوش حمام، شلنگ، شیرآلات توکار، شیر ظرفشویی و فلاش تانک است. این محصولات در رنگ‌های سفید سرامیکی، سفید طلایی، طلایی براق، کروم، کروم مات و مشکی طلایی موجود و آماده ارائه به مشتریان در سراسر ایران است.

به منظور اطلاع از قیمت‌ها، مشاهده مدل‌های مختلف و خرید شیرآلات بهداشتی اطلس با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت می‌توانید به سامانه اینترنتی مجموعه اطلس مراجعه نمایید. در این سامانه امکان جست و جوی محصول مورد نظر بر اساس فیلتر قیمت تعبیه شده است. همچنین مشتریان محترم می‌توانند با عضویت در خبرنامه اطلس از تخفیفات و فروش‌های ویژه استفاده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید