مقالات

تغییر دکوراسیون داخلی به کمک تغییر شیرآلات

تغییر شیرآلات

در این مقاله سعی داریم به بررسی ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی و تبدیل یک آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن به کمک تغییر شیرآلات بهداشتی آن بپردازیم. همان طور که می‌دانید دکوراسیون داخلی به نحوه چیدمان وسایل و مصالح ساختمان گفته می‌شود. در صورتی که اصول چیدمان در منزل رعایت شود می‌توان یک دکوراسیون داخلی با فضایی دلنشین و چشمگیر داشت. بسیاری از افراد به جای ساخت و ساز علاقه به حفظ بنای قدیمی و بازسازی آن دارند. این کار با هزینه‌های کمتری در مقایسه با تخریب و ساخت مجدد انجام پذیر است. تنها با اعمال تغییرات جزئی در مصالح مورد استفاده در ساختمان مانند تغییر شیرآلات می‌توان تغییرات بزرگی در فضای داخلی به وجود آورد.

 

بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی و تبدیل آن به آشپزخانه مدرن

یکی از قسمت‌های مورد توجه منزل آشپزخانه است. همان طور که می‌دانید آشپزخانه قلب یک خانه می‌باشد و بانوی منزل تایم زیادی را در این بخش از ساختمان می‌گذارند. زیبایی این فضا در کنار کاربردی بودن آن می‌تواند در تغییر روند زندگی و سرعت بخشیدن به روند آشپزی تأثیر گذار باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود به دنیای مدرن توجه و اهمیت به دکوراسیون داخلی دو چندان شده است. همچنین توجه به دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار بیشتر از بخش‌های دیگر منزل است زیرا تأثیر بیشتری در زیبایی آن دارد.

هر چه این فضا مدرن‌تر و وسیع‌تر باشد ساختمان زیباتر به چشم می‌آید. بدین منظور معمولاً بازسازی و تبدیل آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن در اولویت قرار می­گیرد. کار بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی با تغییر دیوارها، کاشی و سرامیک‌ها آغاز می‌شود. همان طور که اشاره شد در دکوراسیون مدرن علاوه بر زیبایی، کاربردی بودن آشپزخانه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین از تجهیزات آشپزخانه مانند گاز رومیزی، فر توکار، سینک ظرفشویی، هود و تغییر شیرآلات بهداشتی استفاده می‌شود. این تجهیزات به فرآیند آشپزی و شست و شو در آشپزخانه سرعت می‌بخشند.

 

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن با تغییر شیرآلات بهداشتی

در این میان تغییر شیرآلات بسیار مهم است. شیرآلات بهداشتی از جمله مصالحی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورت عدم وجود آنها وقت و هزینه زیادی به هدر می‌رود. طراحان فعال در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی هر روزه با استفاده از تکنولوژی مدرن به ارائه طرح‌های متفاوت و کاربردی می‌پردازند. امروزه شیرآلات بهداشتی در انواع مختلفی تولید و در بازار به مشتریان عرضه می‌شوند.

این شیرآلات بر اساس نوع کاربرد طراحی می‌شوند. به طور مثال برای تغییر شیرآلات در آشپزخانه‌های قدیمی و تبدیل آن به آشپزخانه مدرن بهتر است از مدرن‌ترین شیرآلات استفاده شود. امروزه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید شیرآلات مدرن استفاده می‌شود. شیرآلات دیجیتال، شیرآلات هوشمند و دارای چشمی، شیر آلات اهرمی، شیرآلات رو گازی، شیرآلات شلنگ دار، فیلتر دار، علمک دار، پدالی و غیره از انواع شیرآلات مدرن هستند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند.

 

همان طور که می‌دانید وظیفه شیرآلات هدایت آب لوله کشی به داخل منزل برای استفاده آسان است. حال به کمک ارائه طراحی‌های مختلف در دنیای مدرن میزان کارایی این شیرآلات بیشتر شده و بازدهی آن‌ها بالاتر رفته است. همچنین تغییر شیرآلات قدیمی فلکه‌ای با شیرآلات مدرن سبب بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها، صرفه جویی در مصرف وقت و انرژی و افزایش سطح سلامت و ایمنی آن‌ها شده است.

به طور مثال با تغییر شیرآلات قدیمی و استفاده از شیرآلات اهرمی و دیجیتال میزان هدر رفت آب بسیار کمتر شده است. همچنین از شیرآلات رو گازی برای پر کردن قابلمه در حین آشپزی بدون نیاز به جابجایی و حمل آن استفاده می‌شود. استفاده از شیرآلات شلنگ دار در سینک‌های ظرفشویی شست و شوی ظروف بزرگ را بسیار آسان‌تر می‌کند. در استفاده از شیرآلات پدالی، چشمی و دیجیتال هیچ گونه تماسی با دست وجود ندارد بنابراین بهداشت به طور کامل رعایت می‌شود. از آنجایی که املاح بسیاری در آب آشامیدنی برخی مناطق وجود دارد می‌توان به راحتی با استفاده از شیرآلات فیلتر دار آب را تصفیه کرد.

 

تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه با کمترین هزینه

همان طور که مشاهده می‌کنید تنها به کمک تغییر شیرآلات می‌توان یک آشپزخانه با کاربرد قدیمی را به آشپزخانه مدرن تبدیل کرد. با توجه به شاغل بودن خانم­ها و ماشینی شدن زندگی امروزی، نیاز به فناوری­های نو برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی مدرن وجود دارد. از جمله ویژگی­های یک دکوراسیون مدرن می‌توان به چند کاره و کاربردی بودن تجهیزات، استفاده از حسگرها، قفسه­های چند منظوره و تجهیزاتی که فضای کمتری را اشغال می‌کنند اما در عین حال کارایی بالاتری دارند اشاره کرد. برای این کار گاهی نیاز به صرف هزینه‌های گزاف نبوده و تنها با ایجاد تغییرات کوچکی مانند تغییر شیرآلات می‌توان یک آشپزخانه مدرن امروزی به وجود آورد.

از جمله مزایای بازسازی و تبدیل یک آشپزخانه قدیمی به آشپزخانه مدرن می‌توان به استفاده از حداکثر فضا برای بیشترین بازدهی، به صرفه بودن بازسازی در مقایسه با تخریب و ساخت مجدد، سادگی و چیدمان خلوت و ایجاد فضایی چشمگیر و دل نواز اشاره نمود.

 

پس از آن که فضای ورودی را برای رفت و آمد باز کردید، بهتر است رنگ کابینت‌ها و آشپزخانه را تغییر داده و از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن می‌تواند فضایی منظم، تمیز و زیبا را به نمایش بگذارد. اگر بودجه بیشتری دارید ایجاد نورپردازی، تعویض سینک ظرفشویی، خرید هود و گاز توکار را فراموش نکنید. در نهایت یکی از مهم‌ترین موضوعات تغییر شیرآلات آشپزخانه است.

معرفی بهترین مرکز خرید شیرآلات آشپزخانه

از جمله مراجع خرید شیرآلات بهداشتی می‌توان به فروشگاه اطلس اشاره نمود. این مجموعه تولید کننده و عرضه کننده انواع شیرآلات ساختمانی با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است. اگر به دنبال تغییر شیرآلات آشپزخانه خود هستید پیشنهاد ما خرید شیرآلات مدرن اطلس است. طراحی زیبا و منحصر به فرد، استفاده از بهترین متریال در ساخت قسمت‌های داخلی، استفاده از بهترین روکش‌ها برای آبکاری سطح خارجی، گارانتی محصولات، ارسال فوری و غیره از ویژگی‌های محصولات این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید