مقالات

راهنمای انتخاب شیرآلات مناسب

انتخاب شیرآلات مناسب با طراحی داخلی یکی از فاکتورهای زیبایی خانه است و اگر تصمیم به بازسازی یا طراحی داخلی خانه خود را دارید باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید. امروزه بسیاری از طراحان منازل شیرآلات را یکی از عناصر اصلی زیبایی منزل می دانند و معتقدند انتخاب شیرآلات مناسب در طراحی خانه تاثیرگذار است. اگر می خواهید دکوراسیون منزل یا محل کار خود را طراحی کنید ادامه مطلب شیرآلات اطلس را دنبال کنید.

انتخاب شیرآلات مناسب با طراحی داخلی

برای انتخاب شیرآلات برای منزل یا محل کار خود باید عملکرد آنها را بدانید تا متوجه شوید کدام یک از شیرها برای منزل یا محل کار شما مناسب است تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به بررسی انواع شیرآلات از نظر کارایی می پردازیم تا به طور کامل با آن ها آشنا شوید.

شیرآلات چشمی

اولین نوع شیرآلات، شیرهای چشمی هستند که امروزه بسیار محبوب هستند و برای استفاده نیازی به تماس با آنها نیست. بیشترین استفاده از شیرهای چشمی در حمام است و از دلایل محبوبیت بیش از حد شیرهای چشمی عدم تماس با دست و همچنین صرفه جویی در مصرف آب است. همچنین از نظر بهداشتی شیرهای چشمی در رتبه اول قرار دارند و انتخاب مناسبی برای محیط کار هستند.

شیرآلات معمولی

شیرآلات معمولی در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند و حتما شما هم از آنها استفاده می کردید، اما تفاوت امروزی آنها این است که با پیشرفت صنعت ظاهر آنها جذاب و زیباتر شده است. بنابراین، اگر طراحی خانه شما کلاسیک است، می توانید از شیرآلات معمولی استفاده کنید.

شیرآلات فشار قوی

اگر لوله کشی ساختمان شما ضعیف و ساختمان شما بزرگ است، می توانید از شیرهای آب فشار قوی استفاده کنید. طراحی این شیرها به گونه ای است که فشار کم آب را جبران کرده و باعث می شود آب با فشار بالا داشته باشید.

شیرآلات اهرمی

یکی از شیرآلاتی که امروزه بسیار پرطرفدار است و دلیل آن در دسترس بودن و سهولت کار با آن است، شیرهای اهرمی هستند و به همین دلیل اکثر افراد سعی می کنند از این شیرها در منزل و محل کار خود استفاده کنند. و از راحتی آن بهره مند شوید. یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این شیرآلات این است که می توانید با توجه به طراحی خانه از آنها استفاده کنید و برای همه خانه ها مناسب است.

شاید ظاهر شیرآلات برای برخی افراد مهمتر از عملکرد آنها باشد و باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. اگر بخواهیم شیرآلات را از نظر ظاهری دسته بندی کنیم می توان به سطح و توکار شیرها اشاره کرد. شیرآلات توکار در واقع شیرآلات لوکسی هستند که با توجه به طراحی خانه و سلیقه افراد می توان از آنها استفاده کرد. اگر خانه شما طراحی لوکسی دارد، حتما به شما پیشنهاد می کنیم در قسمت های مختلف خانه خود از شیرآلات توکار استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایلی که به شما پیشنهاد می کنیم از شیرآلات توکار استفاده کنید، فضای خانه شماست و اگر فضای خانه شما کوچک است و استفاده از شیرهای بزرگ می تواند فضای شما را اشغال کند، می توانید از شیرآلات توکار استفاده کنید و برای به همین دلیل، امروزه اکثر مردم اگر در منازل و آشپزخانه های کوچک از شیرآلات داخلی استفاده می کنند.

نکته دیگری که در ظاهر شیرآلات حائز اهمیت است رنگ آن است که با توجه به طراحی منزل و سلیقه افراد می توانند شیرآلات خود را از بین رنگ های موجود در بازار انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر قصد خرید شیرآلات لوکس را دارید می توانید از رنگ های طلایی و مشکی استفاده کنید که می تواند در جذابیت منزل شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

کدام شیرآلات برای آشپزخانه مناسب است؟

برای خرید شیرآلات باید موارد زیادی را رعایت کنید، اما در قسمت آشپزخانه این موضوع کمی متفاوت است. اگر آشپزخانه فضای کمی دارد، بنابراین باید از شیرهای آب کوچکتر استفاده کنید و همانطور که گفته شد برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از شیرآلات توکار استفاده کنید. اگر طراحی خانه شما کلاسیک است، می توانید از شیرآلات کلاسیک استفاده کنید. یکی از مهم ترین مواردی که در خرید شیرآلات آشپزخانه باید به آن توجه کنید، سهولت کار با آن است زیرا چندین ساعت در آشپزخانه هستید و هنگام شستن ظروف نباید خسته شوید، بنابراین شیرهایی را خریداری کنید که استفاده از آن آسان است.

شیرآلات ظرفشویی اطللس با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را می توانید از وب سایت خریداری کنید.

کدام شیرآلات برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب است؟

دومین و مهم ترین قسمت خانه که در خرید شیرآلات باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید حمام و سرویس بهداشتی است. مانند آشپزخانه خود باید ویژگی های حمام و دستشویی را در نظر بگیرید و استفاده از مواد خوب در سرویس بهداشتی می تواند از مسدود شدن شیر آب جلوگیری کند پس باید به همه این موارد توجه کنید. همچنین خرید شیرهای رنگی برای سرویس بهداشتی و حمام می تواند عمر آنها را کمی کوتاه کند و به دلیل رطوبت رنگ آنها از بین برود و جلوه زیبایی پیدا نکند، پس از استفاده از رنگ های خنثی مانند نقره ای می تواند انتخابی مناسب و طولانی مدت باشد. برای خرید شیرآلات حمام ابتدا باید فضای خود را در نظر بگیرید و اگر فضای کمی دارید می توانید از شیرهای توکار هم استفاده کنید.

انتخاب شیرآلات مناسب با طراحی داخلی می تواند در دراز مدت شما را راضی نگه دارد و اگر اطلاعات کافی برای قسمت های مختلف خانه دارید، می توانید بهترین تصمیم را برای خرید شیرآلات بگیرید. امروز در این مقاله به بررسی کامل شیرآلات در مکان های مختلف منزل و همچنین محل کار پرداخته ایم تا با اطلاعات کافی بهترین خرید را داشته باشید و حالا می دانید که برای هر قسمت از خانه از چه نوع شیرآلاتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید